tisdag 1 mars 2011

Frustration

Ända sedan barnsben har jag behövt mycket sömn. Mamma och pappa har aldrig behövt säga till att det nu är dags för läggdags, utan jag har letat upp sängen långt innan dess.

Därför är det nu lite jobbigt och frustrerande att vara vaken mitt i natten när lilleman vaknar. Inte det att det är jobbigt att ge honom mat, det går bra - men när han sedan öppnar sina blå ögon och är klarvaken mitt i natten då tryter mitt tålamod. Jag vill att han ska sova nattetid.

Inatt var det dock en bra natt, Theo fick mat vid halv tio - vaknade sedan vid två - fick då mat men ville inte riktigt sova, gjorde ytterligare mat och sedan somnade han vid tre - phu tack !! Nästa matning var vid halv sex lagom när Tobias skulle upp. Dock åt lilleman inte särskilt mycket, men somnade tack och lov om och sov tills kvart i nio.

Igentligen ska jag väl inte klaga - men yrvaken som jag är mitt i natten så kan frustrationen komma lätt och jag avskyr mig själv för det!!
Nu blir det promend för att inhandla tvättkorg och magdroppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar