onsdag 12 januari 2011

Lite ny frisk energi

Trött är bara förnamnet på vad jag är nu för tiden. Tycker jag vilar och sover 80% av dygnet, men har ändå ingen energi till att ta tag i saker här hemma.
Var på jobbet igår och fikade med tjejerna - mysigt. De påpekade att jag faktiskt var hemma av en anledning - nämligen att gravida kvinnor är trötta i slutet på sin graviditet. Får lite till dem.

Så idag fick jag lite ny frisk energi. Jag tog mig upp från soffan - drog på mig skorna och gick ut och skottade bort snön som kom inatt. Efter snöskottningen har jag fixat lite här inne. Jag målade i alla spikhål på lister och foder i hallen. Endast taklisterna kvar. Ikväll ska jag be maken fixa bokhyllan så kan jag börja ställa iordning där med. Kanske det kan vara lite fint här till imorgon då movienight gänget kommer och ska hänga.

Imorgon ska jag städa och fixa inför kvällen. Så det blir riktigt fint här. Kanske skulle ta och torka golven med. Nu en fråga, kan städning sätta igång en förlossning? Vill ju inte att underverket ska kika ut förrän efter helgen då vi varit på hotelltylösand.

Ska ta och laga lite middag nu innan maken kommer hem. Så min energi inte går förlorad =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar