onsdag 1 december 2010

Saknad

Går igenom julkorten vi fick förra året.
Ett julkort berör mig väldigt mycket.
Min älskade (dock speciella ) morbror skickade mig ett julkort i mellandagarna.
Min morbror var en väldigt ensam person och levde för sig själv. Innan min mormor gick bort var hon hans liv, de reste tillsammans, åt middag tillsammans varje dag , handlade på torget tillsammans - listan kan göras lång.
Min morbror gick sin egen väg och var väldigt älskad av oss alla. Vi (fam Johansson) var även en stor del av hans liv. Sedan min flytt från Onsala har jag ofta skrivit små kort till min älskade morbror för jag vet själv hur glad jag blir när det ligger ett brev/kort och väntar i brevlådan.
Så förra året fick jag en så härlig respons på mitt julkort.
Ett så fint meddelande från tomte"gubben" från kortedala. Där han skrev hur mycket han uppskattat alla mina kort/brev. Han skrev även att han planerade ett besök till oss här i hylte framåt våren. Tyvärr blev det aldrig något besök - då vår älskade morbror gick bort under en operation under sensommaren. Men julkortet kommer jag spara och ta fram för att minnas den helt underbara morbror som han var.

Kan tänka mig att han nu njuter av livet efter med min kära mormor. De reser säkert land och rike runt för att få uppleva ännu mera av världen tillsammans. I jul kommer mina tankar vara hos dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar