fredag 5 november 2010

Ledig fredag

Äntligen en ledig dag från jobbet.
Som vi har kämpat där de sista dagarna. Jag är helt slut och min kropp har börjat säga ifrån.
Igår var det som om allt släppte. En kollega krockade med en älg på väg till jobbet, klarade sig dock med stygn i pannan, utslagna tänder samt hjärnskakning. Är så tacksam att allt gick bra!!
All stress och spänning på jobbet den sista tiden och kollegans krock tog hårt på denna gravida kvinna. Jag kan inte minnas sensat jag hade en ordentlig lunchrast på jobbet, jag kan inte minnas när jag kunde ägna lite tid till patienterna eller njöt av att ha lite extra att göra.
Det har varit så här för länge. Underbemmaningen bör fixas till. Min rygg tar stryk och jag har en molande värk under skulderbladet på höger sida konstant.
Idag är jag äntligen ledig, jag ska samla kraft och energi!! Jag ska ta hand om mig själv idag och bara vara. Inga måste och inga krav. Jag måste vara rädd om mig själv och lillen i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar